torsdag 2 februari 2012

Ett personalapotek och en bloggcandy!

Hej på er allihop!
Häromdagen presenterade Anna-Lena mej, Cornelia, som har fått förtroendet att vara gäst-DT här hos ROX Stamps under februari månad. Så vem jag är vet ni redan litegrann. Bland annat berättades att jag jobbar på ett boende för ungdomar/unga vuxna med autism och den här grejen står numera på mitt jobb, till glädje för alla mina kollegor.

Det är alltså ett "pillerskåp", ett personalapotek, som jag byggt i svart cardstock och inrett med hyllor, där jag placerat små söta burkar med piller som är bra för eller emot olika saker *hihi* Burkarna är små och lätta, gjorda av plast och det kan jag rekommendera om du vill göra något liknande, för annars är det nog svårt att få hyllorna att hålla.

"Pillren" är godisar, minivarianten av Smarties samt TicTac (de vita).

Uppe till vänster har jag stämplat texten Att vara stark direkt på det blå pappret. Det är en tänkvärd text som jag väldigt gärna delar med mej av till mina kollegor!

Organzalommorna längst upp finns HÄR i butiken. Rosor och annat hittar du också hos ROX, förstås. Några halvpärlor fick också vara med i blomsterhögen i hörnet.

Här ser man pillerburkarna lite tydligare. Etiketterna skrev jag helt enkelt ut från datorn och klistrade fast med vanligt lim.



Styrketår(ar) kan vara bra att ha, fast eftersom den här står på jobbet så fyllde jag flaskan med helt vanligt vatten *ler*


Jag borde gjort en stooooor burk med piller av den här sorten. Vi har nämligen krav på oss att dokumentera i ett datasystem och jag vet att det är fler än jag som ibland tycker att det är lite jobbigt att komma igång... men några piller av den här sorten ska väl få fart på oss?! *S*


De små plastburkarna är köpta hos CreativeCompany, www.cchobby.se och här är direktlänken, för de kan vara lite svåra att hitta: http://www.cchobby.se/plastburkar-med-lock-25-st.aspx . De finns även i 200-pack om man vill göra ett stort apotek!

Flaskan kommer från Dollarstore, en butikskedja som tyvärr bara finns i Norrland, men liknande går säkert att få tag i nån annanstans.

Och nu kommer vi till något riktigt trevligt, nämligen en

BLOGGCANDY!

Vad sägs om chans att vinna allt detta från ROX Stamps?! Stämpeln som är med i utlottningen är den jag använt på mitt "apotek" här ovan och sen är det massor av band och härliga dekorationer.

För att vara med skriver du en kommentar här nedan senast kl 24:00 den 12 februari. Vill du har TVÅ lotter hoppar du över till
Cornelias blogg och skriver en kommentar där också! Har du en egen blogg vill vi gärna att du kopierar bilden här ovan och länkar till http://www.roxstamps.blogspot.com/ så att ännu fler får chansen att vara med!

Vinnaren presenteras den 14 februari. Lycka till!


//Cornelia

54 kommentarer:

  1. Vilket superhäftigt apotek!

    SvaraRadera
  2. Trevligt med en bloggcandy!!
    En underbar stämpel som gärna skulle få flytta hem till mej.
    Apoteksidén är jätte läcker (och tänkvärd) alla
    skulle nog behöva ett sånt...

    SvaraRadera
  3. Den härliga Candyn lägger jag gärna vantarna på. Supercoolt "hemapotek".
    Kilar in till Raggsockan och tar en lott till.

    SvaraRadera
  4. Åh vilket härligt pillerskåp, jag jag med samma som du fast barn. Ett sånt skåp skulle vi med behöva. Och absolut att jag vill ha chans på den fina candyn. Länkat redan :)

    SvaraRadera
  5. vill gärna delta i utlottmingen.....
    även i Cornelias blogg.
    mvh
    elainesbild@yahoo.se

    SvaraRadera
  6. först vill jag berömma ditt alster, underbart pillerskåp. Jättefint och roligt! Blir glad av inlägget!
    Sedan tar jag gärna 2 lotter för det e ju bättre än en..haha

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart mästerverk, sånt skulle behövas på mitt jobb oxå, kanske på alla jobb :) Önskar er alla en fin dag, var rädda om er!!! Kram L

    SvaraRadera
  8. Wow vilket apotek, tittar in på andra bloggen och länkar från min sidebar

    SvaraRadera
  9. Så fräcka ideér du kommer med! Alltid lika imponerad av dina alster! Och ett sånt här apotek skulle jag verkligen behöva på jobbet. Var får man tag på plastflaskorna?
    Och självklart vill jag vara med i Candyn, så två lotter till mig tack! :)
    Ha en skön dag. Kram

    SvaraRadera
  10. Så häftigt! Tack för all härlig inspiration som du sprider till oss andra!!

    Är ju gärna med i candyn och kniper härmed två lotter!

    Kram Lindha

    SvaraRadera
  11. Sötaste apoteket! Beundrar det enorma tålamodet hon måste ha haft vid tillverkningen... Jag vill bara att allt ska gå snabbt så jag får börja med något annat kul!

    Jag är gärna med i utlottningen!!!

    La Vikinga / Charlotta

    SvaraRadera
  12. Åh, apoteket är ju hur häftigt som helst!!! Supercooooolt!
    Jag är gärna med i candyn, skulle bli superglad om jag vann!!! :-)
    #2 lotter för mej!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera
  13. Är det ok att skriva samma sak på två ställen? Jag gör det i alla fall...
    Vilken kul idé! Jag vill oxå vara med i lotteriet. Länk till Rox Stamps finns i min Sidebar.
    Ett stort grattis och njut av tiden som GDT på Rox Stamp!

    SvaraRadera
  14. Nu har jag lagt ut i sidebaren och lämnat en kommentar hos Cornelia också,

    La Vikinga

    SvaraRadera
  15. Wow vilket supersnyggt alster! Cornelia, du är verkligen jätteduktig och påhittig!
    Fin candy också. Jag har lagt upp bilden och länk i sidan på min blogg.

    SvaraRadera
  16. Vilket underbart personalapotek! :) Fick en massa inspiration från dig till hur jag kan pigga upp mina kollegor med lite pyssel. :) Tack!

    Vill förstås också prova min tur i bloggcandyn och har länkat hit med bild från min blogg.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  17. Gillar apoteket skarpt! ;)

    Jag har länkat i min sidebar om bloggcandyn och även skrivit kommentar hos Cornelia! :)

    /Annika

    SvaraRadera
  18. Har länkat i min sidebar till denna blogg, har även skrivit komentar hos Cornelia.

    SvaraRadera
  19. Wow vilket superläckert apotek!!! :-)
    Klart jag vill vara med att tävla om candyn! Den går ju ut på min födelsedag! Får se om jag får den fina presenten! ;-)
    Har länkat här: http://miasunpysslar.blogg.se/2012/february/candy-.html

    SvaraRadera
  20. Himla snyggt pillerskåp :)
    Skoj ide verkligen :)

    Jag är jätte gärna med i chansen om att vinna detta härliga blogcandy :)
    Bild + länk hit finns i min sidebar.

    Ha de gott :)

    SvaraRadera
  21. Superbra idé, men på mitt jobb hade innehållet i de burkarna inte räckt länge, då jag jobbar med ett gäng godisglada herrar. ;) Hoppar över till din blogg nu så jag också får två lotter, vill ju gärna vinna allt det fina. :)

    SvaraRadera
  22. Vilken underbar idé med pillerskåpet, den måste jag lägga på minnet.

    Jag är gärna med om en chans att vinna lite bloggcandy också =).

    Hälsningar Lina

    SvaraRadera
  23. Makalöst fyndigt!

    Kram
    Karin PG

    SvaraRadera
  24. WOOW du är sååå himlans fiffig
    Så coolt.
    Ska lägga bild med länk i min högra sidebar sätta mej ner och hålla ttummarna.
    Kramis

    SvaraRadera
  25. Jag tar en lott här oxå!
    Tycker att apoteket är helt fantastiskt och den där stämpeln...vilka vackra ord!!!

    SvaraRadera
  26. Vad påhittig du är! Det är verkligen jätteroligt och fint. Förstår att dina kolleger uppskattar det.

    SvaraRadera
  27. Har ingen blogg men vill gärna vara med ändå. Vilka härliga idéer man kan hitta här.

    SvaraRadera
  28. Wow, vilket apotektskåp =). Har hoppat över till Cornelias blogg och lagt bilden i sidbaren.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  29. Så snyggt!

    Jag är gärna med i er blogcandy, har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/february/14-februari-blogcandy.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  30. Jag är gärna med,och tar en lott,tack!
    Hoppas på tur!

    mail:he-jasmine@163.com

    SvaraRadera
  31. Den här bloggcandy vill jag gärna vara med på, mycket fint.
    http://www.kortfonstret.blogspot.com/

    SvaraRadera
  32. Jag är gärna med i den härliga candyn =)

    SvaraRadera
  33. Är gärna med och kniper 2 lotter i detta candy! :)

    SandraD

    SvaraRadera
  34. Bara älskar ditt apotek, det är såååå coolt!!!:) Vill gärna ta 2 lotter till den härliga candyn! Kram, Sanne

    SvaraRadera
  35. Hej! Hittade hit via en länk och länkar nu till Er från min sida. Ska ta en liten runda och titta vad för fint som finns här. :)
    Ha en mysig söndagskväll!
    Sussie

    SvaraRadera
  36. Vill självklart vara med på denna fina candy :)
    kul att du är dt här.

    /sandra

    craftbysandra.blogspot.com

    SvaraRadera
  37. Gud så läckert apotek. Hade klart varit något för min arbetsplats oxå.
    Lotta

    SvaraRadera
  38. Ett helt underbart och fiffigt husapotek och ett riktigt smaskigt candy! så klart jag vill vara med och ta chansen på en sån fin vinst!
    Jag har kommenterat hos Cornelia och lagt en länk med bild i höger sidebar i min blogg.
    http://sindras-gnistor.blogspot.com/

    Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
  39. Kjempeflott husapotek og flott candy. Jge har lagt igjen kommentar også hos Cornelia og har også lagt bilde med link i sidebaren i bloggen min selvsagt.

    SvaraRadera
  40. Husapoteteket med stämpeln är ju urläckert. En väldigt bra presentidé till nån man tycker mycket om!
    Jag vill gärna vara med och tävla. Jag har länkat i min sidebar och kommenerar dessutom hos Cornelia efter jag skrivit klart här :)
    Kram Therese

    SvaraRadera
  41. Tar en lott även här till denna trevliga candy

    SvaraRadera
  42. Första gången här :) Mycket fina alster! Bloggcandy!?!? Har jag ALDRIG varit med om innan! Hoppas på tur och hoppar över till Cornellia oxå för att få extra chans. Tyvärr kan jag ej länka då jag inte har någon egen sida.
    Håller tummar o tår för allt jag förmår!!!
    Mvh Helen Livgård

    SvaraRadera
  43. Så fin bloggcandy ni bjuder på. Jag har länkat bilden i min sidebar och varit inne hos Cornelia och berömt hennes underbara apotek. Måste säga att ROXSTAMPS textstämplar är mina favoriter och hade önskat mig alla
    Ha en bra dag
    Mona

    SvaraRadera
  44. Vilken fiffig idé med apoteket! Väl värd att testa framöver!
    Jag har länkat hit från min blogg och kommer nu att ta mig en titt i den personliga bloggen också!
    Vill gärna ha en (eller två) chanser på allt fint.

    SvaraRadera
  45. Wow vilken häftig hylla! (risken är ju att "pillrena" försvinner farligt snabbt bara ;) )
    Självklart har jag länkat till er i min sidebar och kommer även kika in i Cornelias blogg :)
    Håller alla tummar och tår!

    SvaraRadera
  46. You are so generous to be offering this wonderful candy Cornelia. I would so love to have a chance. I've linked to my sidebar and I'm a follower. Thanks for the chance
    Hugs, Rosalee

    SvaraRadera
  47. Jag tar gärna en lott här oxå, nu får man hoppas på lite tur!
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  48. Vilken härlig candy! Vill gärna vara med på den. Har varit inne på Cornelias blogg och kommenterat. Det där Personalapoteket är ju helt fantastiskt!!! Härlig idé!

    Har länkat från:
    http://pappersgalen.blogspot.com/
    Håller tummarna:-)
    Kram, Outi

    SvaraRadera
  49. Vilket fantastiskt apotek!
    Jag tar gärna chansen att vinna och kilar nu vidare till Cornelia.

    SvaraRadera
  50. Ett apotek helt i min smak :-)
    Tar mig en lott och håller tummarna

    SvaraRadera
  51. Härligt verk! Även om pillren inte har någon medicinsk verkan så fungerar de säkerligen lika bra för inspiration. Tar en lott i sista sekund!

    SvaraRadera